.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همزمان با پایان تعطیلات مطبوعات ؛
استارت تبلیغات زودهنگام انتخابات شوراها در مطبوعات مازندران
شمال نیوز: پایان تعطیلات نوروزی درمازندران، با آغاز فعالیت تبلیغاتی زودهنگام و پرحجم داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهروروستا همراه شد که بیشترین سهم دراین فضا دراختیار شوراهای اسلامی شهرهای بزرگ است.....

به گزارش شمال نیوز، نخستین روزهای انتشار نشریات محلی درسال 96 مملو از یاداشت ها واظهارنظرهای داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای مازندران است که بیشتر این رویکردها نیز تبلیغات زودهنگام انتخاباتی است که از نگاه قانون با چالش مواجه است.

ورود زودهنگام این داوطلبان به تبلیغات انتخاباتی در حالی است که بیش از یک ماه تا زمان قانونی برای انجام تبلیغات انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا زمان باقی است چراکه زمان رسمی تبلیغات از 21اردیبهشت تا 27 اردیبهشت ماه است.

انتقاد ازعملکرد اعضای شورای شهر، زیر سوال بردن هزینه های میلیاردی تبلیغات انتخاباتی، توجه به سلامت شهروندان ، مقاوم سازی ساختمان ها در شهرها و ارتقاء سطح فرهنگی در شهرها رویکردهای جدید تبلیغات داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهرها در مازندران است که این روزها در نشریات محلی به چاپ می رسد.

اگرچه نشریات محلی به دلیل منع قانونی به طور شفاف اطلاع رسانی نسبت به حضوراین افراد درانتخابات شوراهای اسلامی ندارند، ولی عمده فعالیت این داوطلبان در فضای مجازی است که برخورد با این فضا نیز به دلیل بی نام و نشان بودنشان از سوی متولیان دشوار بوده و یا به زمان طولانی تری نیاز دارد.

هم اکنون طبق بررسی اولیه در مازندران بیش از دهها کانال تلگرامی در فضای مجازی برای تبلیغات داوطلبان شوراهای اسلامی شهرها راه اندازی شد که ضمن معرفی داوطلبان و سوابقشان نظرسنجی نسبت به میزان محبوبتشان در بین مردم نیز انجام می شود.

همچنین دراین فضا حامیان اعضای فعلی شوراهای اسلامی شهرهای استان به خصوص شهرهای بزرگ نیز برای عقب نماندن از قافله تبلیغات زودهنگام دست به کار شدند وعملکردها و برنامه آینده خود را در صورت کسب رای در کسوت کرسی شوراها اعلام کردند.

بازرس ویژه هیات مرکزی نظارت برانتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای کشوردرمازندران با تایید تبلیغات زودهنگام از سوی داوطلبان انتخابات شوراها، این فعالیت را غیرقانونی اعلام کرد.

عبداله رضیان سه شنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا گفت که هرگونه فعالیت انتخاباتی از سوی داوطلبان پیش از زمان رسمی غیر قانونی است و باید مسوولان نظارتی و اجرایی این تبلیغات را رصد کنند و طبق قانون با متخلفان برخورد داشته باشند.

وی اظهارداشت: برخورد با تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی به دلیل بی نام نشان بودن تا حد زیادی دشوار و و نیاز به زمان بیشتری دارد و باید برای این کار نیز چاره اندیشی شود.

نماینده مردم شهرستان قائم شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ به داوطلبان توصیه کرد تا از تبلیغات زودهنگام خودداری کنند.

رئیس ستاد انتخابات دوازدهمین دوره رئیس جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در مازندران نیز با تایید تبلیغات زودهنگام برخی داوطلبان انتخاباتی این فعالیت ها را غیرقانونی اعلام کرد.

علیرضا یونسی رستمی درگفت و گو با خبرنگارایرنا گفت که تبلیغات زودهنگام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا رصد می شود و در تایید صلاحیتشان تاثیر گذار خواهد بود.

وی افزود : داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا باید به قانون احترام بگذارند و تبلیغات انتخاباتی را در زمان قانونی پیش بینی انجام دهند.

در مازندران 18 هزار و 286 نفر داوطلب برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کردند .هم اکنون در این استان 7 هزار و 735 نفر عضو اصلی شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

همکار 15 فروردين 1396
با سلام خدمت مسول این سایت
از قبل به تمام ارگانها و نمایندگان اعلام شد که تبلیغات زود هنگام نداشته باشند ولی همکاران سازمان تبلیغات زودتر از همه شروع کردند با تبلیغاتی چون پخش اعلامیه و سخنرانی در موسسات قرانی زودتر از همه به استقبال تبلیغات رفتند الان نیمی از موسسات قرانی که من سراغ دارم درگیر فضای انتخاباتی است لطفا رسیدگی شود

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.103 seconds.